GYakran Ismételt Kérdések
1. Működéssel és bejelentkezéssel kapcsolatos kérdések:
- Hogyan tudok időpontot foglalni és kapcsolatba lépni veled? Telefonon hétfőn, szerdán és csütörtökön 8:00-10:00 óra között. A telefonszámot a kapcsolat menüpontban találod. Elektronikusan bármikor írhatsz. Az elektronikus levelezési címet is a Kapcsolat menüpont alatt találod.
- Mennyi ideig tart egy alkalom? Szolgáltatás függő: 1 maximum 2 óra.
- Hol történnek a foglalkozások? Az irodám Kaposváron található az Anna utca 6. szám alatt. Irodaház 4. emeletén a 405-s számú iroda helységben. Van lift is!
- Van lehetőség online konzultációra? Csak kivételes esetekben, nagyon ritkán.
- Mennyibe kerül egy alkalom? Az aktuális árakat az Árak menüpont alatt találod. A hosszabb távú fejlesztést támogató kedvezményrendszer személyre szabott.
2. Módszerekkel kapcsolatos kérdések:
- Gyógypedagógiai fejlesztés
- Mi történik egy gyógypedagógiai fejlesztésen? Játékos készség fejlesztés, ami hozzájárul az alapvető tanulási képességek optimális fejlődéséhez.
- Miben tud segíteni a gyógypedagógiai fejlesztés? Segíti az olvasási képesség, a szövegértés, a kézíráshoz szükséges kézügyesség, mozdulatok pontosságának fejlődését, alapvető számolási képességek, gondolkodás fejlődését.
- Hány éves kortól javasolt? Kisiskolás korban 7 éves kortól 10 éves korig.
- Szükséges hozzá diagnózis? Nem szükséges.
- Miben más, mint egy korrepetálás vagy fejlesztő pedagógus óra? A korrepetálás a tananyag feldolgozását és gyakorlását célozza, a gyógypedagógiai fejlesztés viszont a képességek fejlesztésén keresztül segíti a tanulást. Olyan területekkel dolgozom, mint a figyelem, emlékezet, gondolkodás, észlelés, nyelvi készségek vagy kézügyesség – vagyis mindaz, ami szükséges ahhoz, hogy a gyermek könnyebben boldoguljon az iskolában.
2. Tanulásmódszertani tanácsadás
- Mit jelent a tanulásmódszertani tanácsadás?
A tanulásmódszertani tanácsadás abban segít, hogy megtaláljuk a számunkra legkönnyebb és leghatékonyabb tanulási módot. Hogyan tervezzünk, jegyzeteljünk, emlékezzünk, összefoglaljunk, szervezzük a feladatainkat és tartsuk a fókuszt. Nem csak tanuljuk a tananyagot- megtanuljuk, hogyan tanuljunk jól.
- Kinek való? Mikor érdemes igénybe venni?
Olyan gyerekeknek, kamaszoknak és felnőtteknek ajánlott, akik sokat tanulnak, mégsem jön az eredmény, nehezen jegyeznek meg vagy rendszereznek információt, szétesik a figyelmük vagy halogatnak, izgulnak vizsgahelyzetben, szeretnének magabiztosabban tanulni és teljesíteni. És azoknak is, akik jól tanulnak, de még hatékonyabbak szeretnének lenni.
- Miben más, mint a "több gyakorlás"?
A több gyakorlás csak a mennyiséget növeli. A tanulásmódszertan viszont a folyamatot teszi könnyebbé. Kevesebb idő alatt érünk el jobb eredményt: - hogyan tartsuk a fókuszt és a motivációt - hogyan jegyezzünk meg könnyebben információt - hogyan lehet gyorsabban feldolgozni az anyagot - megtanuljuk, hogyan érdemes nekifogni
- Segít vizsgákra, felvételire készülni? Igen. A tanulásmódszertan erős támasz vizsgák, felvételik, érettségi vagy akár diplomamunka előtt. Megtanítom a hatékony készülést, időbeosztást, stresszkezelést és azt, hogyan maradj magabiztos terhelés alatt is.
3. Coaching (kamasz coaching / önismeret / döntéstámogatás)
- Mi a coaching és miben segít a kamaszoknak? A coaching támogatja a kamaszt abban, hogy jobban megismerje önmagát, megtalálja az erősségeit, céljait, és magabiztosabban hozza meg a saját döntéseit. Segít eligazodni a kérdésekben:
Ki vagyok? Mit szeretnék? Mi áll jól nekem?
- Hogyan zajlik egy coaching alkalom? Kötetlen, beszélgetős, támogató légkörben dolgozom. Kérdésekkel, feladatokkal, gondolkodási eszközökkel segítek, hogy a kamasz saját megoldásra találjon — nem mondom meg helyette, mit tegyen.
- Miben más, mint pszichológushoz menni? A coaching nem terápia, és nem problémát kezel. Nem múlttal, hanem jövővel, célokkal, lehetőségekkel, önbizalommal foglalkozik. A hangsúly a fejlődésen és a megoldásokon van.
- Segít pályaorientációban és döntéshelyzetekben? Igen. A coaching támogatja a pályaválasztást, továbbtanulást, karrierdöntéseket- abban segít, hogy a fiatal tisztán lássa, mi érdekli, miben jó, és merre érdemes tovább indulnia.
4. Analitikus Neurofeedback®
Mi az Analitikus Neurofeedback®? Egy játékos, természetes tanulási folyamat, amely segít az agynak hatékonyabban működni figyelmi helyzetekben.
Hogyan segít a figyelemben és tanulásban? Javítja a fókuszt, a kitartást, a feladaton maradást és a nyugalmat- így könnyebb tanulni és teljesíteni.
Mit csinál közben a gyermek? Filmet vagy animációt néz, miközben visszajelzést kap az agyi működéséről.
Mennyi idő után látszik változás? Gyakran már 8–12 alkalom után érzik a változást, tartós eredményhez 20–30 alkalom szükséges.
Biztonságos? Fáj? Ad-e áramot? Teljesen biztonságos, nem fáj, nem ad áramot, csak mér. Gyengéd, non-invazív módszer.
Kell hozzá diagnózis vagy orvosi beutaló? Nem. Pedagógiai célú használathoz nincs szükség diagnózisra- elég, ha úgy látjátok, hogy jól jönne egy kis támogatás a figyelemben vagy tanulásban.
3. Szolgáltatásokkal kapcsolatos kérdések:
Tantárgyi korrepetálás és felkészítés
- Segítesz, ha elakadt egy tantárgyban?
Igen. Türelmes, lépésről lépésre építkező támogatást adok, hogy újra érthető legyen az anyag és visszatérjen az önbizalom.
- Csak matekból vállalsz korrepetálást, vagy más tárgyakban is segítesz?
Nem, minden más tantárgynál is támogatást adok, amikor szükség van rá.
- Felnőttek is járhatnak hozzád felkészítésre?
Igen, szívesen segítek felnőtteknek is, akik újra belevágnak a tanulásba vagy érettségire készülnek
- Hogyan segítesz a központi felvételire való felkészülésben?
Megtanítom a feladatmegoldási stratégiákat, a rendszeres gyakorlás módját és a vizsgahelyzet kezelését- lépésről lépésre, biztonsággal.
- Mikor érdemes elkezdeni a felkészülést a felvételire?
Ideális, ha a 7. vagy 8. osztályos tanév elején kezdünk, hogy legyen idő nyugodtan fejlődni és magabiztossá válni.
- Vállalsz érettségi felkészítést is?
Igen, segítek felkészülni, ismételni, rendszerezni, és magabiztosan nekivágni a vizsgának, de nem utolsó előtti pillanatban.
- Hogyan segíted a diplomamunka megírását? Nem tartalommal, hanem struktúrával, időbeosztással, tervezéssel és tanulásmódszertannal támogatlak, hogy átlátható, jól felépített munka szülessen. Ez nem tantárgyi korrepetálás.
Gyógypedagógiai fejlesztés és figyelem-támogatás
-
Mikortól ajánlott a gyógypedagógiai fejlesztés? Általában 6–7 éves kortól, amikor a tanulási készségek elkezdenek igazán láthatóvá válni. Mindig a gyermek aktuális igényeihez igazodok.
-
Miben segít a fejlesztés 7–9 éves korban? A figyelmet, emlékezetet, észlelést, mozgást, nyelvi alapokat és önbizalmat erősítjük — játékosan, hogy a tanulás könnyebb legyen.
-
Hogyan zajlik egy fejlesztő óra nálad? Alkalmanként 1- 1,5 óra. Barátságos, játékos, sok sikerélménnyel. A gyermek személyre szabott feladatokon keresztül fejlődik, saját tempójában.
-
Lehet egyszerre fejlesztésre és neurofeedbackre is járni? Igen, szépen kiegészítik egymást - a neurofeedback az alapokat erősíti, a fejlesztés pedig tovább építi a készségeket.
-
A neurofeedback segíthet a koncentrációban és a viselkedésben is? Igen, sok gyermeknél javul a figyelem, a nyugalom és a feladattartás. A változás fokozatos, de tartós.
Pályaorientáció és coaching
-
Hogyan segítesz a pályaválasztásban? Önreflexiót, erősségek felismerését és reális, bátor döntéshozatalt támogatok- nem választok helyette, de segítem megtalálni az irányt.
-
Mit csinálunk, ha a kamasz nem tudja, merre menjen tovább? Közösen felfedezzük, mi érdekli, miben erős, mi motiválja- lépésről lépésre tisztul ki az út.
-
Segítesz akkor is, ha már felnőtt, de új irányt keres? Igen- életútváltásnál, továbbtanulásnál vagy karrierváltásnál is támogatást adok.
4. Szülői biztonságérzetet támogató kérdések:
- A gyermek félni fog? Nem. A folyamat játékos és barátságos — a gyerek filmet, animációt néz, beszélgetünk. Pár perc alatt feloldódik.
- Honnan tudom, hogy ez neki való? Ha gyakran nehezebben figyel, elfárad tanulás közben, vagy sok a feszültség — ez segíthet. Az első alkalmon mindig megbeszéljük, hogy valóban hasznos lesz-e számára.
- Kell hozzá diagnózis? Nem. Pedagógiai célú fejlesztéshez nincs szükség diagnózisra se beutalóra.
- Van mellékhatása? Nincs. A módszer teljesen biztonságos, nem jár beavatkozással, csak mér és visszajelez.
- Milyen visszajelzéseket adnak más szülők? A legtöbben nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb gyermeket tapasztalnak. Jobban megy a figyelem, a tanulás, és kevesebb a feszültség az otthoni tanulásnál is.
- Mit tapasztalhatok otthon a folyamat során? Fokozatos, apró változásokat: kevesebb kiborulást, jobb koncentrációt, nyugodtabb tanulást. A változás szelíd, de tartós.
